jueves, 29 de mayo de 2008

LdV: Faràndula 5 estrel·les

Què bé m'ho he passat...

Berlín. 30ºC. Comença l'ultimíssima etapa rere el meu pas fugaç, però intens, vaja si intens, per València i Madrid, carregat de bon karma i amb una petita il·lusió al cor després d'haver congeniat amb una xiqueta malaguenya.

Si fos Albert i escrigués a la seua usança tot el que m'ha passat aquestos dies, perdria el vol de tornada a València. Així que ho faré el més resumidament possible. Acollida al pis de hobbit de Mareta a Madrid, sopar amb especialitat alemanya - salxixetes - i contamenta de vida i penes. Divendres viatge a València, graduació de la meua germana, antics amics i records-llamp d'aquells dies de batxiller, soparet amb Saül i Tipet i demostració de qui continua sent el rei del Pro Evolution.

Dissabte cita indispensable amb el meu cantautor favorit, David, i una orxata a Daniel amb la companyia d'una representació del meu temps a Berlín. Diumenge tornada a Madrid, i Berlín em torna a esperar allí de nou per dinar tots junts: les xiques, Joan Cobra de Vila-seca i jo. Besos, comiats, i comença la jauja pagada d'aquest encontre 'Leonardo da Vinci: 15 años prestigiando la formación profesional'.

2 nits en hotel de 4 estrel·les en el centre de Madrid, desdejuni buffet lliure inclós. Habitació gegant i elegantíssima, llit doble tan gran, que s'hi tomben 4 i no es toquen. Quarto de bany ampli i impecable.

Dilluns. L'encontre té lloc en altre hotel a 10 minuts a peu, l'Hotel Melià Castilla de 5 estrel·les. Increíble luxe i ostentositat, d'estil colonial. Acreditació, merchandising, llibrets on s'arrepleguen les nostres experiències. Auditori gegant per 500 persones, algunes xerrades conyaso i se fa l'hora de dinar. Buffet lliure a base de canapés, exquisiteces, entremesos, i de plat fort paella i fideuà. Jo pulule entre la gent a soles fins trobar algú amb qui poder ajuntar-me. I done totalment amb el clau.

Andaluços pertanyents a un programa de formació professional. Un grup super unit d'unes 10 persones, xics i xiques. Graciosos a més no poder. Borratxos a més no poder. A les 4 de la vesprada m'havien fet beure 2 rons amb cola, mentre ells ne duien 4. I en pocs minuts teniem les primeres sessions de treball en grup.

Jo venia amb la idea de traure un poc de suc a l'encontre, però el contingut no donava molt de sí i este grupet m'invitava més a passar-m'ho bé que a contribuir conciençudament. Les xiquetes molt maquetes. Prou receptives amb mi per ser jo la 'novetat' del grup. Discretament li fique fitxetes a una molt simpatiqueta, i es va deixant fer.

Sopar de gala en l'hotel. Músics en directe, un mag fent truquets de cartes entre la gent. Eixim els últims del hotel, alguns prou regular, i anem a buscar algun lloc on clavar-se unes horetes més, on comence a entendre'm una miqueta amb altra de les xiquetes andaluses, aquesta la més boniqueta del grup. Ens tiren del bar i després de pegar-se unes rises al carrer amb els més bufats, acabe gitant-me a les 3 i mitja.

Al dia següent em pelaria alguna de les primeres xarles, i acudiria directament a les sessions de treball. En elles em passe infaltilment notetes amb les xiquetes, que seuen darrere de mi. Elles entren al trap, i la boniqueta em diu que s'alegra d'haver-me conegut. És la senyal. És el moment. Hi ha que ficar la fitxa definitiva. Què fitxa, dic... El dobló d'or hi ha que ficar! Així que improvise uns versets per a les xiques, i a la meua rubieta me l'acabe de guanyar. La concessió del seu correu així ho demostra.

Després una miqueta de companyia i de seure juntets en la darrera xerrada. I la convenció no dona per més. Despedida calurosa de la gent, comiat amb complicitat de la rubieta amb peneta al cor, però amb la possibilitat de poder vore-la a Londres, on estarà a partir d'agost i on jo vole amb la família en eixes dates.

Comiat de la gent de Madrid, i de nou a Berlín, casualment al vol, més acompanyat de coneguts que mai. Ara, a viure la traca final de Berlín i a mantindre de la manera que siga encesa la flameta de la rubieta malaguenya.

Per acabar, algunes reflexions al voltant d'aquestos dies:

- Gràcies a totes les persones amb qui he passat curts o llargs moments esta setmana. Em feia falta tornar a saber de vosaltres.
- És vergonyós de vegades veure com es despilfarra diners organitzant events com aquestos, als quals s'invita a 500 persones, se'ls paga el viatge i l'allotjament, se'ls dona de menjar, i total per ficar en comú 4 idees que tots ja sabem.
- Les històries i anècdotes de la gent quan viuen a l'estranger són veritablement interessants i divertides.
- Albert i Carles: ¡s'ho haguésseu passat com els índios!
- ¡Vixca Andalusia i les seues dones!
- De vegades pense que estic mort, però sempre apareix algu per qui mereix resucitar.

JULI

11 comentarios:

Joan Roigé dijo...

Què? Noieta malaguenya? Qui és aquesta? comença a donar dades de alçada, pes, talla de sostenidor, color dels ulls i... la gran pregunta, ho pots posar al Vozme...

telaaszumbaoyá?

Em pixo amb aquest programa...

Enga enga, vull un mail amb tots els detallets i totes les sordideses de Madrid i de la malaguenya...

Mar dijo...

Ei perla!
M'alegre que ho hages passat tan rebé (quin morro que tens!). Menys mal que al segon punt d'eixos sis que descrius al final reconeixes que és vergonyós totes les peles que s'han deixat en hotelets i demés, perquè ja anava jo a cantar-te las cuarenta. Enhorabona per trobar xiqueta, després de llargs periodes d'oscuritat sempre és veu la llum al final del túnel (me mola lo de que siga rubieta, que no som tan totes ni paves com diu el dicho ese). Jo ací estic en el curro i en una maleta entre cames que a les 18.30 agafe el vol a Cagliari, com ja et vaig contar.

Tanti baci

Mareta

PD. No tinc pis de hobbit xaval, és "típico Ikea" i el meu bambú de 0,75 euros amb el seu florero d'1 euro és la canya!
PD2. La mostaza eixa dolça està molt bona i la meua germna s'ha possat morà amb el ositos eixos.

Joan Roigé dijo...

Per cert, trobo quasi insultant que t'hagis dedicat a descriure que et vas ficar com el Quico per Madrid, a costa de tots els que ens retenen diners del sou i que no hagis tingut collons a posar una fotografia, un detallet, o qualsevol cosa més "arreglaeta"...

Ciao

Julián Mora Lucas dijo...

Che, tu.. Jo també estic esperant que m'envien algunes fotos. Paciència, paciència...

Joan Roigé dijo...

Té, mira això i plora... es que les noies del sud tenen una cosa que es diu... "duende"...

http://es.youtube.com/watch?v=Gjal2jjR-AA&hl=es

Què és això? un chat?

Joan Roigé dijo...

Bé... escolta-ho...

Anónimo dijo...

Veig que te tindré la informació personalment ara que ja has tornat per ací a berlin.

Per cert, ahir per la nit bé, no?

Lo de resucitar...ja parlarem..ja...

Ale nano, a vore si esta nit tb se vem!

Leandre.

P.S. Ei Joan! A vore si contes algo..que no se res de tu de fa molt temps!

Anónimo dijo...

Merda, a la primera frase volia escriure:

Veig que te tindré que treure la infromació personalment...

Àlbert dijo...

Hola Juli!

Home, ja era hora! No saps quant m'ha alegrat vore eixe canvi d'actitud, deixar-se de tonteries de dignitats de finals i passar-ho mel.

Esta malaguenya té nom o què? O ens hem de referir a ella com rubieta?

Espere que t'isca bé si intentes qualsevol cosa amb la xiqueta eixa anònima. Com que ara treballaràs per a la BP, digues-los que t'envien a prop de Londres per formar-te i ja tens excusa per vore-la de nou ;)

Quant a lo del despilfarro descomunal, només dir primer que res, que és una vergonya que es cremen els diners així per a dir quatre tonteries que dirien, però d'altra banda que m'alegre moltíssim de què pogueres aprofitar-te. Com que nosaltres sempre anem mirant cada duro que gastem (fins i tot de vegades fregim els ous amb escopinyades, com dius tu, jeje), quan ens donen un buffet o quan ens deixen dormir en un lloc agradable ho agraïm més que ningú.

Una llàstima no haver pogut anar. Jo ja m'imaginava que aquest encontre seria una cosa així com el que has contat. Però mira, en lloc d'això, el cap de setmana passat va ser dels millors que he passat en Dinamarca (ja contaré molt pròximament en el blog). Aquestes últimes setmanes estem gaudint de tot a favor per ser feliços. Cada dia és preciós, cada dos per tres estem fent barbacoes i fins i tot he pogut anar d'excursió amb bicicleta i acampar una nit en la platja al nord (això és el que contaré...)

Llàstima que aquest dijous se'n va la que ha sigut la meua millor amiga en Dinamarca junt amb Leticia: Hyejin. Si les coses haguesen sigut només un peliu més fàcils, ella no fos coreana i no hagués de tornar a casa fins a saber quan, m'hagués enamorat perdudament d'ella, perquè s'ho mereix.

Jo porte un temps que mira, al final, tant de bromejar, he assumit el rollo madurito, i estic fet un solteron empedernit.

I bé, deixe ja d'enrollar-me, que després vos queixeu. Un dia d'estos m'agradaria telefonar-te, que fa molt que no xarrem!

Que continue tot molt bé en la teua terra promesa. Un abraç molt fort,

àlbert

Joan Roigé dijo...

Jo el que veig es que ets un marica al qui segons tu "sempre el fan beure" si no sóc jo, són andalusos. No serà que ets un borrachín de 5 estrelles?

Joan Roigé dijo...

Ja em diràs com ha anat per LUNA PARK, vull mails!